Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Teljesítményértékelési tréning és a teljesítményértékelési tréning tematikája

ter-beszelgetes.jpg

Teljesítményértékelés tréning vagy teljesítményértékelési tanácsadás, ill. teljesítményértékelési coaching

Céges tréning, amelyet online is (Zoom-on) készséggel tartunk. 

 

Ez a tréningünk is a fejlesztési igény meghatározásával kezdődik.

A)
Az egyik jellemző indulási helyzet, hogy partnerünknél még nincs működő teljesítményértékelési rendszer. Ilyenkor először facilitátorok vagyunk. Azzal kezdünk, hogy ügyfelünk menedzsmentjét a teljesítményértékelési rendszer felépítésében (is) segítjük. A tréningen a tréner, mint facilitátor segítségével a menedzsment tagjai felépítik saját cégük teljesítményértékelési rendszerét. Abban segítjük a menedzsmentet, hogy a cég, a harmonikus mutatószám-rendszerében (Balanced Scorecard, BSC) rögzített célokat át tudja fordítani teljesítményértékelési rendszerre. Mi van, ha még nincs a cégnek BSC-je? Semmi gond. Ha megbízónknak még nincs balanced scorecardja, akkor - nulladik lépésként - azzal kezdünk. Kérdezünk, sokat kérdezünk, ütköztetünk, priorizáltatunk, ellentmondásokat szűrünk ki, és cégmérettől függően a nap vagy a második, harmadik nap végére "kész" a harmonikus mutatószám rendszer. Ezzel azt építjük fel, hogy mit, miért és hogyan mérjen a cég. A cég után következnek a divíziók, területek, kisebb szervezeti egységek céljai. Végül azokat lebontjuk az egyének szintjére. Az eredmény egy minden lényeges munkakörre kiterjedő, egy 50 fős cég esetén például 22 egyedi, "személyes műszerfal". Az egyéni, munkakör-specifikus műszerfalak lámpái, kijelzői, potméterei, műszerei mérik az ilyen-olyan munkakörben dolgozó kollégák teljesítményét. Legyen az művezető vagy esztergályos, mérik a HR-vezető, vagy éppen a raktáros, az egyetemi oktató, a kamion sofőr és az ügyvezető, - bárki - teljesítményét.

B)
A másik jellemző indulási helyzet, hogy már van, valamilyen teljesítményértékelési rendszer, csak még meg kell tanulni annak a használatát. Ez olyan, mint, amikor van valakinek a számítógépén SAP, csak még meg kell tanulni használni. Az is lehet, hogy a teljesítményértékelés még meleg, friss, ropogós. Az is lehet, hogy volt és van teljesítményértékelés a cégnél, csak a rendszer kiegészítésre kerül. Például a rendszerbe bekerül a "360 fokos" értékelés (amely szinte soha nem 360 fokos, fehér holló ritkaságú, hogy a szállítók és a vevők is értékeljenek). Ilyenkor a 360 fokos (jellemzően 180 fokos) értékelést meg kell tanítani az érintetteknek. Vagy. Mind a vezetőknek, mind a nem vezető értékelőknek meg kell tanítani a teljesítményértékelő beszélgetés lefolytatását. A legtöbb vezető soha nem tanulta, hogy hogyan kell egy teljesítményértékelési beszélgetést lefolytatni. Az ösztönös teljesítményértékelési beszélgetés (neuropszichológiai okokból) törvényszerűen azt a sémát követi, ahogyan az értékelőt gyerekkorában a szülei, az óvonéni (!) és meghatározó tanárai értékelték (!) és, ahogyan az adott értékelőt értékelik, értékelték saját vezetői.

C)
Gyakori helyzet, hogy a vezetők soha nem tanulták, hogy hogyan adjanak JÓL visszajelzés(eke)t a munkatársaiknak. Ha ez a fejlesztési szükséglet, ezt is megtanítjuk.

D) 

És a legtöbb felsővezető nem tanulta, hogy fejlesztő beszélgetést hogyan folytasson le. Ennek megfelelően vagy el sem kezdi, vagy a kudarcok után feladja. Vagy ha csinálja is - bocsánat, hogy ünneprontóan őszinték leszünk - nem biztos, hogy nagyon jól csinálja. Amikor partnereinknél megkérdezzük a HR-es munkatársakat, hogy náluk mik a fejlesztési beszélgetés kérdései .... Igen. Az arcokon ott az "upppsz". 
Hány lean-ben dolgozó cégnél tudja a tegnap még munkásként dolgozó (észrevette, hogy a munkás pejoratív szó lett? Ma már nincs munkás, fizikai állomány, esetleg kékgalléros vagy dolgozó van...) szóval, a tegnap még fizikai dolgozó, ma már műszakvezető vagy művezető, ugyan, honnan tudná, hogy mit kérdezzen? Pláne, honnan az ördögből tudná, hogy HOGYAN. 

Képzés híján a közép-, és frontvonalbeli vezetés nem tudja átvinni a kaizen oly nemes eszméjét a gyakorlatba. Képzés nélkül a cégkultúrának a folyamatos fejlesztés nem válik részévé, mert a szokásokat nem alakítja át semmi.
A tréningen viszont felkészítjük, sok gyakorlással alaposan felkészítjük a vezető(ke)t arra, hogy mit, miért, milyen sorrendben és hogyan kérdezzenek, mire figyeljenek, hogy a fejlesztő beszélgetés fejlesztő beszélgetés legyen. A XXI. század 3. évtizedében járunk és a legtöbb munkhelyen a fejlesztési beszélgetés őrülten hiányzik. Egyszerűen nincs. Ahol pedig van, ott az "autodidaktán" bonyolított fejlesztési beszélgetés félrecsúszhat. Az eredménye nem ritkán perpatvar, konfliktus, vagy felmondás. 

A mi tréningünkön minden résztvevő megtanulja, hogy mi a teljesítményértékelés, hogy miért végezzük és megtanul teljesítményértékelést végezni, azon belül fejlesztő beszélgetést is lefolytatni, mivel a fejlesztő beszélgetés a vezető NAPI feladata! A teljesítményértékelés korántsem csak az évi 1, azaz 1 értékelőbeszélgetés, a jó teljesítményértékelésnek az évi cirka 220 fejlesztési beszélgetés is része! Mielőtt elrémülne az olvasó, a napi fejlesztő beszélgetés átlagos ideje 3 perc.

 

Mi vár Önre a teljesítményértékelési tréningen?
A tréning - kemény - edzésmunka. Miután megtanulta, a tréningen gyakorolja, és gyakorolja, és gyakorolja a teljesítményértékelési beszélgetést, és/vagy visszajelzést, és/vagy fejlesztő dialógust. Mindemellett 

  • a résztvevő megtanulja a "TÉR" (teljesítményértékelési rendszer) helyes kommunikációját.
  • a céges megrendelővel egyeztetett időkereten belül a lehető legnagyobb számú teljesítményértékelési beszélgetéseket folytat le a tréningen
  • a gyakorlások között lesz olyan beszélgetés, amit videóra veszünk és a résztvevő minden hibát javítva újra és újra gyakorol
  • a résztvevő elsajátítja az adott cégnél használt teljesítményértékelés adminisztrációját

A tréninget olyan vezetőknek, vezetőségeknek, cégeknek javasoljuk, akik:

  • tudják, hogy amit nem mérünk, az nincs, ha nem mondjuk meg az embereknek, hogy mit várunk tőlük, akkor nem lesznek gondolatolvasók
  • szeretnének serkentő teljesítményértékelési rendszert működtetni
  • a képzésektől elvárják a munkatársak fejlődését
  • eredményes és költséghatékony juttatási rendszert akarnak

Ha Ön a cég vezetőjeként vagy HR-szakembereként dolgozik, tréningünket különlegesen hasznosnak fogja találni.  

 

 

Kétnapos, teljesítményértékelés tréning tematika példa jelleggel 

A tematika csak lehetséges tematika, hiszen minden cég más. Nincs két azonos teljesítményértékelési rendszer, ugyanakkor a teljesítményértékelési beszélgetés, a visszajelzés, a fejlesztési beszélgetés során szükséges kompetenciák azonosak 

1. napi teljesítményértékelés tréning délelőtt

  • Mi a teljesítményértékelés
  • Miért hasznos a teljesítményértékelés 
  • Mi történik, ha nincs teljesítményértékelés
  • A teljesítményértékelés, mint az igazán ösztönző menedzsment eszköz
  • A cég stratégiai terve
  • Az ún. balanced scorecard
  • A cég stratégiai céljainak alábontása a kisebb szervezeti egységek szintjére
  • A cég stratégiai céljainak lebontása az egyén felé

Ebéd

1. napi teljesítményértékelés  tréning délután 

  • Lépésről lépésre felépítjük az Önök cégénél használandó teljesítményértékelési rendszert

 

 

2. napi teljesítményértékelés tréning délelőtt  

  • A teljesítményértékelési beszélgetésre történő felkészülés 
  • A teljesítményértékelési beszélgetés többszöri gyakorlása 
  • Ez a nap gyakorlás, javítás, gyakorlás, javítás
  • A résztvevő folyamatosan helyzetgyakorlatokban vitézkedik
  • Az első beszélgetés (opcionális!) videón rögzítésre kerül
  • A videót - a résztvevő beleegyezése esetén - visszanézzük, értékeljük
  • A tanúsítvány érdekében vizsgázók esetén a tréning végén is készül videó 
  • A videót az érintett törli vagy magának átmásolhatja (haza viheti) 
  • Minden résztvevő többször gyakorolja a teljesítményértékelő beszélgetést
  • Gyakoroljuk azt is, amikor a résztvevő a teljesítményértékelésen értékelt kolléga

Ebéd

2. napi teljesítményértékelés tréning délután

  • Visszajelzés
  • Én-közlés
  • Érzelmi önmenedzsment 
  • Önismeret és én-tudatosság a visszajelzésben
  • Saját szubjektivitásunk szelidítése
  • A visszajelzések többszöri gyakorlása
  • A fejlesztő beszélgetés
  • A dialógus
  • A fejlesztő beszélgetés kérdései, a gyakorlás teszi a mestert
  • A Gemba-séta kérdései és azok gyakorlása
  • A Toyota-kata kérdései és azok gyakorlása
  • Az A3 kérdései és azok gyakorlása
  • Opcionális vizsga, a sikeresen vizsgázók tanúsítványt szereznek

 

Kérdéseit készséggel válaszoljuk meg: info@mediacomm.hu vagy +36209342760.

Céges képzések esetén a helyszín és időpont: megrendelőnkkel egyeztetjük

A céges képzések díja: 
Az időpont és igény függvényében adunk árajánlatot

Tananyag: Minden ügyfelünk minőségi tananyagot kap.

Hogyan öltözzek? Résztvevőink többsége kényelmesen, elegánsan, de nem túl formálisan öltözik ("smart casual").

A képzés nyelve: vállalati programjainkat készséggel tartjuk angolul. 

Jelentkezés: A jelentkezési lap a word dokumentum értelemszerű kitöltése után e-mailben (info@mediacomm.hu) visszaküldhető. Az elfogadott jelentkezéseket visszaigazoljuk, kiküldjük az ún. előlegbekérő-levelet, annak kiegyenlítésekor kerül kiállításra a számla.  

Opcionális vizsga és tanúsítvány
A képzések végén, azoknak, akik szívesen tesztelik tudásukat, azoknak nem kötelező jelleggel (opcionális) vizsgalehetőséget biztosítunk. A sikeres vizsgázók tanúsítványt szereznek. 

A képzés eredményességének mérése céges programok esetében (jellemzően) a következők szerint történik
Vagy a képzés első napja második moduljában vagy a tréninget megelőző képzési igény felmérésekor tartjuk azon viszonyítási alap (benchmark) gyakorlatot, amely az induláskori készségszintet méri. 
A képzés utolsó blokkjában kerül sor a zárógyakorlatra, amely zárógyakorlatot (igény szerint vizsgagyakorlatot) videóról visszanézzük. A tréningcélként kijelölt szempontok alapján pontozzák egymást a résztvevők - ismét 1-10-ig skálázott normál eloszlásgörbén - így mérjük az induló képesti fejlődést a fejlesztési célként rögzített kompetenciák mentén. A vizsga díja 19.900 Ft + áfa. 

Mit kell hozni a tréningre? Semmit. Minden résztvevőnk minőségi tananyagot kap, a képzéshez szükséges tárgyi feltételeket (projektor, számítógép) céges képzés esetén is készséggel biztosítjuk.

Az oktatás mikor kezdődik és mikor ér véget?
Egyeztetjük, jellemzően az oktatás 8.45-kor kezdődik, és a képzés 16:45-ig tart. 

Ebéd, étkezés
Egyeztetjük. Jellemzően a céges képzés során során ebédet, a szünetekben frissítőket, kávét biztosítunk. Nem budapesti résztvevők esetén a bentlakás szállásdíja és a vacsora költsége a megrendelőt terheli.

Létszám
Céges programjaink javasolt létszáma 4 vagy (maximum) 6 fő. A céges program lehet az ügyfél telephelyén is, projektort, flipchartot, írásvetítőt, laptopot viszünk/biztosítunk.

További információval készséggel állunk rendelkezésre: info@mediacomm.hu vagy +36 209 342 760